Vieri blogg

Webinar: Vieri Bestilling hos Olav Thon Gruppen

11. januar 2023

Vieri inviterte til et 40 minutters webinar 07.03.2023 der vi sammen med Olav Thon Gruppen fortalte hvordan bruk av innkjøpsløsningen Vieri Bestilling har effektivisert innkjøp hos dem. Olav Thon Gruppen utfører i dag alle sine bestillinger gjennom innkjøpsløsningen Vieri Bestilling.

Du vil få høre hvordan:

  • Thon har samlet alle leverandørene i innkjøpsløsningen
  • Rammeavtaler er tilgjengeliggjort med mulighet for lokasjonsbegrensinger
  • Standardisert samhandling har forenklet innkjøpsprosessen
  • Vieri Bestilling er integrert med ERP-system og inngående fakturasystem
  • Integrasjoner automatiserer kontering og fakturamatch på inngående leverandørfaktura

Vår gjest er Jorunn Hellum, Kategorisjef innkjøp i Olav Thon Gruppen.

Spørsmål og svar fra chat i webinaret: 

«Er det slik at man alltid må ta varemottak? Hva om man glemmer dette?» 

Man trenger ikke alltid å ha varemottak: Man kan styre med parameter i oppsett av løsningen om man skal ha varemottak eller ikke.

 «Er det vanskelig å spore ordre over flere virksomheter?» 

Det spiller ingen rolle det at det er så mange virksomheter i Olav Thon Gruppen. De virksomheter som sender og mottar ordrer må selvsagt være registrert for at rutingen skal bli korrekt. Men dette er løst i oppsettet av løsningen og påvirker ikke daglig drift. 

«Dersom det er behov for å bestille fra ny leverandør? Må nye leverandører godkjennes først?» 

Thon krever en godkjenningsprosess for nye leverandører, og disse vil da godkjennes og lastes opp i Vieri i grensesnittet fra Visma Business.
Systemmessig så vil du kunne ta inn nye leverandører fortløpende. Så rent teknisk kan leverandører tas inn umiddelbart. 

«Hvordan kan leverandørene få laget og sendt katalog til Thon?» 

De må sende en EHF-katalog over aksesspunkt. Her er det flere muligheter og leverandører som kan bistå. Vieri har denne typen software og aksesspunkt å tilby leverandørsiden.  

«Setter vi opp løsningen selv eller må Vieri administrere dette? »  

Vi arrangerer normalt sett en workshop på 1-2 timer for oppsett av løsningen Vieri Bestilling. Det fattes da i forkant beslutninger på parametere slik som hvordan godkjenninger skal gjøres, skal det gjøres varemottak etc. Så det er et sett med beslutninger som må fattes. I tillegg så vil integrasjoner måtte gjennomgås, sånn at man vet hvordan grunndata skal inn i løsningen og hvor bestillinger fra Vieri skal gjørs tilgjengelig.

«Kan vi etter oppsett gjøre endringer selv eller må det supporteres av dere?
Nye brukere og leverandører f.eks»  

Nye brukere og nye leverandører håndterer dere selv i drift. For eksempel håndterer Thon all drift selv når det gjelder endringer i set up underveis.
 

Webinaret passer for

N

De som har innkjøp fra flere leverandører

N

De som ønsker kontroll over selskapets innkjøp

N

De som vil forenkle innkjøpsprosessen i alle ledd

N

De som trenger et innkjøpssystem/ bestillingsløsning/ rekvisisjonsløsning - kjært barn har mange navn

Agenda

  • Introduksjon av Vieri  
  • Gjennomgang med produkteier Morten Ekanger 
  • Intervju med Jorunn Hellum, Kategorisjef innkjøp, Olav Thon Gruppen
  • Kort demonstrasjon av Vieri Bestilling
  • Oppsummering
Del artikkel:

Hei!

La oss ta en prat om hvordan VIERI kan forenkle din hverdag!

Ring eller send en mail, om du ønsker kan vi ta et videomøte hvor vi også kan gi deg en demo på våre løsninger

salg@vieri.no

23 62 88 00

Book en demo