Hopp til hovedinnhold

Olav Thon Gruppen valgte Vieri: – Vi sparer både kostnader og tid

Publisert: 30 mai 2024

Kontroll og brukervennlighet var viktig da Olav Thon Gruppen var på jakt etter et nytt innkjøpssystem. – Systemet må være intuitivt for brukeren, sier Jorunn Hellum, Kategorisjef innkjøp i Olav Thon Gruppen.

– Kongstanken er at alt vi kjøper er i Vieri, uansett avdeling. Dette ønsker vi å utvikle videre, sier Hellum.

Olav Thon Gruppen består av mange selskaper, med et stort antall bestillere fordelt i ulike bransjer som hotell, eiendom, kjøpesenter, restaurant og servering osv.

– Vieri er personlig, så hvis jeg bestiller noe merkes bestillingen og faktura automatisk med korrekt person, avdeling og AS. Det reduserer antall feilfaktureringer og kredittnotaer. Det gjør at vi sparer både kostnader og tid, sier Hellum.

Alt samlet ett sted

Olav Thon Gruppen har sentrale avtaler med sine leverandører. Derfor er det viktig med et system som sikrer at alle bestillere får produkter og tjenester til avtalt pris.

– Vieri gir oss kontroll og statistikk over våre innkjøp. Det sikrer oss varer og tjenester til riktig pris og oversikt over kostnader. I tillegg kan fakturaen matches automatisk til hver enkelt bestilling, noe regnskap er veldige glade for, sier Hellum.

Derfor valgte de Vieri

Da Olav Thon Gruppen startet jakten på et nytt innkjøpssystem var de i kontakt med flere leverandører.

– Det viktigste for oss var å ha et system som er intuitivt og brukervennlig fordi vi har mange som skal bruke tjenesten. I tillegg har Vieri lokasjonsbegrensninger. Det betyr at bestillere rundt i landet automatisk får opp riktig utvalg av lokale varer og tjenester, sier Hellum.

Nysgjerrig på innkjøp? Ta kontakt!

Send en mail eller ring, så forteller vi gjerne mer om løsningen.