Kontroll og brukervennlighet var viktig da Olav Thon Gruppen var på jakt etter et nytt innkjøpssystem. – Systemet må være intuitivt for brukeren, sier Jorunn Hellum, Kategorisjef innkjøp i Olav Thon Gruppen.
– Kongstanken er at alt vi kjøper er i Vieri, uansett avdeling. Dette ønsker vi å utvikle videre, sier Hellum.
Olav Thon Gruppen består av mange selskaper, med et stort antall bestillere fordelt i ulike bransjer som hotell, eiendom, kjøpesenter, restaurant og servering osv.
– Vieri er personlig, så hvis jeg bestiller noe merkes bestillingen og faktura automatisk med korrekt person, avdeling og AS. Det reduserer antall feilfaktureringer og kredittnotaer. Det gjør at vi sparer både kostnader og tid, sier Hellum.
Alt samlet ett sted
Olav Thon Gruppen har sentrale avtaler med sine leverandører. Derfor er det viktig med et system som sikrer at alle bestillere får produkter og tjenester til avtalt pris.
– Vieri gir oss kontroll og statistikk over våre innkjøp. Det sikrer oss varer og tjenester til riktig pris og oversikt over kostnader. I tillegg kan fakturaen matches automatisk til hver enkelt bestilling, noe regnskap er veldige glade for, sier Hellum.
Derfor valgte de Vieri
Da Olav Thon Gruppen startet jakten på et nytt innkjøpssystem var de i kontakt med flere leverandører.
– Det viktigste for oss var å ha et system som er intuitivt og brukervennlig fordi vi har mange som skal bruke tjenesten. I tillegg har Vieri lokasjonsbegrensninger. Det betyr at bestillere rundt i landet automatisk får opp riktig utvalg av lokale varer og tjenester, sier Hellum.
Dette er Vieri
Kort forklart er Vieri en nettbutikk for din bedrift. Her kan ansatte bestille varer og tjenester fra bedriftens leverandører. Det er like enkelt som å handle på nett.
Slik fungerer det:
- Alle dine leverandører i en portal.
- Full kontroll på avtalte priser og sortiment fra hver leverandør.
- Automatisk matching av faktura mot bestilling.
- Tilgangsstyring og enkel godkjennelse av bestillinger.
- Webbasert – alltid tilgjengelig på PC, tablet og mobil.